Az Asahi Super Dry széles körű bevezetésének köszönhetően újabb prémium sörrel gazdagodik a magyar piac, amit elsősorban a letisztult, frissítő ízvilág kedvelőinek ajánlanak. Magyarországé a megtisztelő szerep, hogy az Asahi csoporton belül elsőként mutatkozzon be egy Közép-Európában még csak eztán bevezetendő márkával, és ezzel párhuzamosan a Dreher Sörgyárak megismertesse és népszerűsítse a japán sörkultúrát a hazai fogyasztókkal.

Az Asahi Super Dry-t 1987-ben mutatták be először Japánban, mellyel útjára indult az extra száraz sör iránti rajongás nem csak a szigetországban, hanem az egész világon. A innováció és technológia a termék külsejében is megmutatkozik, csomagolásában és dizájnjában is a letisztultságot és minőséget sugallja.

A sörfőzési szabványok, az innovatív erjesztési technológia, és a legjobb minőségű, eredeti receptúra alapján válogatott alapanyagok – élesztő, komló, árpa, rizs – együtt biztosítják az autentikus „karakuchi” ízélményt, amely az Asahi Super Dry legfőbb jellemzője.

Asahi - Hív a felfedezés
Asahi – Hív a felfedezés

Szuper száraz érzés

Emlékeztek még a 2013-ban bevezetett Borsodi Super Dry-ra, melynek az volt a szlogenje, hogy ‘minden korty sör olyan, mint az első’? Amilyen hirtelen jött, olyan gyorsan kivezették. Ezek után jogosan merülhet fel bárkiben a kérdés, hogy mennyit változott a szuper száraz közízlés, ergo ki a célcsoport, akinek az Asahi Super Dry söröket szánják?

Négyesi Fruzsina, a Dreher Sörgyárak marketingvezetője erre azt válaszolta:

A fő célcsoport a 25-40 év közötti férfiak, akik az átlagosnál magasabb képzettséggel és jövedelemmel rendelkeznek, szeretik a munkájukat, nyitottak az újdonságokra, és fontos nekik a mindennapjaik során az út, amin eljutnak a célig, mert ezáltal fejlődnek.

A márka filozófia közvetítésére olyan véleményvezéreket kértek fel, mint a Hello Wood építészeti társulat, Jókuti András gasztroblogger, Soós Bertalan városi fotós, és Maki Stevenson japán séf.

Mitől egyedülálló az Asahi Super Dry?

1. A különleges karakuchi ízvilágától

A japán karakuchi, azaz ’száraz’ szó jól jellemzi az Asahi Super Dry szofisztikált, kellemes karakterét. A sör vonzerejét többek között az adja, hogy frissítő, tiszta íze minden ételhez tökéletesen passzol. A sört Európában, tradicionális recept alapján készítik, melyet rövid időközönként újra és újra kiküldenek Japánba, ahol a szakértők összehasonlítják az eredeti termék ízével így biztosítják a sör minőségét a fogyasztók számára.

2. A gondos gyártási folyamattól

Az Asahi Super Dry prémium sör pasztőrözetlen a legfrissebb karakuchi íz elérése érdekében. A gyártása során az új, innovatív technológiáknak köszönhetően az összetevőket a lehető legnagyobb gondossággal kezelik. Az alacsony hőmérsékleten vezetett erjedéssel elért magas végerjedésfoknak köszönhetően nem maradnak a sörben erjeszthető cukrok, így a sör száraz, tiszta lecsengésű ízt kap, mely a hosszú kondicionálás alatt éri el tökéletes formáját.

3. A válogatott, minőségi összetevőktől

Az Asahi Super Dry-t olyan kiváló minőségű összetevőkből főzik, mint az Asahi élesztő, a komló, az árpa és a rizs. Az Asahi Super Dry-hoz használt malátázott árpát pontosan meghatározott kritériumok alapján, exkluzív gabonaszállítói hálózatból választják ki világszerte. A legmagasabb minőségű komlónak köszönhetően egy elegánsan keserű ízjegy is felfedezhető a sörben.

4. A gazdag történelmétől

Az Asahi sörgyárat 1889-ben alapították, 1949-től Asahi Breweries néven volt ismert, az Asahi Super Dry-t pedig 1987-ben dobták piacra. Ezzel megújították a Japánban fellelhető sörök kínálatát egy új, eredetileg a borok világában használatos száraz kategóriát létrehozva, ami teljesen új volt a piacon. Érdekesség, hogy a forradalmian új ízvilág eleinte még a vállalat vezetőségét is megosztotta, ám a bevezetésével jó döntést hoztak: az Asahi Super Dry óriási siker lett, és örökre megváltoztatta nem csak az Asahi Breweries, hanem a világ sörtérképét is. Az Asahi Super Dry továbbra is Japán első számú söre, a kaizen filozófiával átitatott sikertörténete pedig sok fogyasztónak adhat gasztronómiai ihletet.

5. Az egész japán kultúrát átható kaizen filozófiától

Divatosak mostanában az országspecifikus filozófiák, mint a svéd lagom vagy a dán hygge. Japánnak a kaizen szemléletmódot köszönhetjük, melynek lényege, hogy minden javítható. Ezt az optimista törekvést főleg az üzleti életben érvényesítik, de a társadalmi- és magánélet fejlesztésében is kulcsszerepe van. Japánban egy több száz fős csapat teljes mértékben a termékfejlesztésre és a minőség ellenőrzésére koncentrál.

Jellemzők – Asahi Super Dry

  • Típus: láger (alsóerjesztésű)
  • Kiszerelés: palack (330 ml)
  • Összetétel: víz, árpamaláta, kukoricakeményítő, kukoricagríz, rizs, komló
  • Alkoholtartalom (ABV): 5.2%
  • Keserűség (IBU): N/A
  • Szín (SRM / EBC): N/A
  • Eredeti szárazanyag-tartalom (Balling): N/A
  • Származási hely: Olaszország
  • ÉrtékelésUntappd / RateBeer