Ami elsőre szembetűnik, egy weboldal: bar24.hu. Mellette facebook és instagram.

Hamarosan elrajtol a BAR:24

A honlapon 2020. december 9. délelőttjén egy utolsó pillanatait élő visszaszámláló, miszerint reggel 9-kor délben indulnak, cseppnyi izgalmat kínálva a kényszertávmunkás hétköznapokba, hogy ebből valami jó is kisülhet. Egy hangulatos borbár képe rajzolódik ki lelki szemeim előtt, benne megannyi sorstárssal, akik a jó borok mellett a régi világból megszokott pezsgő szociális életre vágynak.

BAR:24 hamarosan
a fél ország tűkön ül, hogy a BAR:24, mikor lesz rajtra kész

Sokadik online borbolt, miért?

Persze a meglepetés ereje nagymértékben csökken, ha az ember körültekintő és a témában olvas. Nem tudom mennyiben véletlen, de az első idevágó cikk az erősen áthallásos 24.hu weboldalán jelent meg a BAR:24 ötletgazdájával, akinek a neve – Váradi József- sokak számára ismerősen csenghet, hisz a Wizz Air légitársaságnak is ő a tulajdonosa: A Wizz Air vezére óriási pénzeket fektet online borárusításba.

Váradi József ebben a cikkben elmondta:

Ma bort nem igazán értékesítenek online, pedig az online rendelés a házhozszállítással párosítva lényegesen hatékonyabb és olcsóbb a fogyasztók számára. A Wizz Air 16 évvel ezelőtti indításakor 1% alatt volt a piacon az online repülőjegy-értékesítés aránya, és még ma sem emelkedett 30-40% fölé. A Wizz Air viszont az egész története alatt csak online értékesített. Valami hasonlót próbálunk a borral is, online rendelés nagyon gyors kiszállítással kombinálva.

A számok tükrében ez annyit tesz, hogy Budapesten és környékén négy órán belül, míg vidéken, országos lefedettség mellett, 24 órás szállítási idővel viszik ki az online leadott rendeléseket a vevőkhöz! Vajon tényleg ennyi a titka, hogy a Borbolt, a Borháló, a Bortársaság, a DiVino, a Veritas, a Winelovers – csak hogy a legnagyobbakat említsem – “nem igazán” kategória? Vagy a lényeg inkább itt is a “fapados” ár, hogy minden más értékesítési csatorna alá kínálnak, minél jobban kiszorítva őket, legyen az kisbolt, hipermarket vagy épp (online) borszaküzlet?

Hogy a BAR:24 mennyire komoly projekt, jól illusztrálja, hogy már az induló költség is több százmillió forintos tétel.

Annyit fogunk invesztálni a cégbe, amennyi szükséges, hogy működőképessé és fejlődőképessé tegyük a vállalkozást, például ha meglátunk egy jó expanziós lehetőséget választékbővítés terén, vagy akár a geográfiai terjeszkedésben, tovább növelhetjük a befektetett összeget.

A 2018 óta saját borászattal is büszkélkedő Váradi szavait eszerint érthetjük úgy, hogy a több száz tételes induló borválaszték közel sem teljes, más típusú alkoholos italokkal is bővülhet a kínálat, és hogy a későbbiekben akár külföldre is terjeszkedhet a cég.

Mindeközben harangoznak…

BAR:24 hamarosan
pont, mint egy Wizz Air gépen

Megszületett a BAR:24

A BAR:24 online borbár elvileg elstartolt. Pont mint egy átlagos Wizz Air gép. A visszaszámláló eltűnt, és maradt a talány, mikor száll fel, nulla utastájékoztatással… Sebaj. A frissítés gombot szorgalmasan nyomkodom…

14 óra 44 perc. Helyben vagyunk!

A dizájn szép, az oldal funkciói áttekinthetők, és mobilnézetben is könnyen használhatók. A főoldalon az üdvözlő grafikák alatt rögtön feltűnik néhány kiemelt termék, köztük Váradi saját borászatáé, de ez nyilván így is van jól. Az akciós csomagok többsége nincs készleten. A termékek menüpontban ömlesztve és számolatlanul – értsd, nincs megjelenítve a találati szám – jelennek meg a borok, a sorba rendezés funkció (név és ár szerint) jelen pillanatban nem működik, így szűrés nélkül most ez egy kezelhetetlen palackfolyam. De ha rátekintünk a webshop bal oldalán a szűrőkre, látszik, van ebben a fajta kategorizálásban bőséggel munka. Az egy dolog, hogy lehet szűkíteni a találatokat ár alapján, színre és borstílusra, vagy épp borvidékre és szőlőfajtára, de a borok köthetők élményekhez (pl. randi), ételekhez (pl. szárnyasok), ajándékozáshoz (pl. lánybúcsúra), zenékhez (pl. munkaszomj). Utóbbi itt különösen fontos szempont, mert a spotify ajánló is össze van az utóbbival fűzve, így igény szerint a borok válogatásához tematikus zenei válogatások adják az alaphangot.

BAR:24 hangulat
zenék, borok különböző hangulatokhoz

Várhatóan a blog szekció felel az edukálásért, illetve ezen a ponton található a BAR:24 rövid bemutatkozása:

Megérkeztünk! BAR:24 Online borbárunk a hangulat és a borok szakértője, ami már órákon belül kiszállítja számodra a bort. Pontosan arra fókuszálunk, ami számotokra a legfontosabb: a kényelmes borválasztásra és a hűtött, gyors kiszállításra. Ha még nincs ötleted milyen bor illene egy esős naphoz, a karácsonyi vacsorához vagy ajándékba a szülőknek, akkor egyedi szűrőink szupergyorsan segítenek neked megtalálni őket. Zenék, filmek, ételek, események és persze a klasszikus bor jellemzők – ezek alapján mind tudsz nálunk választani, majd ha ezzel megvagy, mi Budapesten és környékén órákon belül kivisszük a boraidat!

GYIK, a közismert rövidítés alapján a gyakran ismételt kérdésekre adott válaszokat gyűjti össze, melyből ezen a ponton az első a legfontosabb. Mitől más a BAR:24?

A BAR:24 online borbár mint egy jó barát, mindig tudja mi illik a hangulatodhoz. Segítünk eligazodni a borok világában attól függően, hogy milyen kedved van, milyen eseményre készül, vagy hova viszel ajándékba bort. Nem kell szakértőnek lenned ahhoz, hogy percek alatt megtaláld az ideális bort – akkor is kényelmesen tudsz választani, ha még nem tudod pontosan mit szeretnél.

A kényelemhez hozzátartozik, hogy Budapesten és környékén belül pár óra alatt, országosan akár 48 órán belül nálad lehetnek a kiválasztott boraid.

Nesze neked fentebb beígért 24 óra. Itt már 48 óra a vállalási határidő a vidéki kiszállításra. Természetesen van az oldalon egy kapcsolat menüpont is, itt lehet kérdezni, gratulálni, kérni, panaszkodni. A szállítás 20.000 forintos megrendelés fölött ingyenes, a borokra dugó- és törés garancia van.

A BAR:24 mindennél olcsóbb?

A szabadszavas kereső a felső menüsorban rendben teszi a dolgát. Példának okáért beírtam, hogy “frittmann”, amire három találatot hozott.

BAR:24 kínálat
Frittmann borok a BAR:24 kínálatában

Ezek alapján nézzük most az árakat: Frittmann Cserszegi fűszeres (2020) – 1290 Ft, Frittmann Olívia (2020) – 1290 Ft, Frittmann Néró rosé (2020), 1390 Ft. Ugyanezek a borok a nagy áruházláncok online polcain jellemzően ugyanennyiért kaphatóak, az online borboltokban 50-100 forinttal drágábban, és csupán néhány italnagyker, mi valamelyest olcsóbban adja. De mi az a többletérték, amit a BAR:24 a “mindent is árulok” webáruházakhoz képest ad?

A borok mindegyikéhez tartozik egy közérthető, rövid leírás. Jól látható helyen jelenik meg a sav-, cukor- és alkoholtartalom, a borra jellemző szűrőkategóriák, a regisztrált felhasználok itt menthetik el kedvenceiket, illetve állíthatnak be készletfigyelést.

BAR:24 ajánlás
a címkék alapján azt is látom, a BAR:24 borszakértő gárdája mihez ajánlja

Karácsony előtt mondhatni, épp jókor. Hiányzott, mint két palack elfogyasztása után egy nyelet bor, de a végeredmény ilyen tőkeráfordítással akár még piacvezetővé is válhat. Nyilatkozni érdemben sajnos arról nem tudok, hogy mik azok a termékek, amik a “csak itt, csak most” kategória, de azt tapasztaljátok meg már magatok.


Iszol te rendesen?

esemény italok érdekesség