Az úgy nevezett India Pale Ale (IPA) söröket a XIX. században eredetileg azért készítették több komló felhasználásával és magasabb alkoholtartalommal a hajóra szálló britek, hogy megőrizzék minőségét a hosszú tengeri úton az indiai gyarmatokig. Napjainkban feléledt az igény a változatos ízvilágot biztosító felsőerjesztésű sörök iránt, amelynek hatására az IPA, mint az új irány zászlóshajója, szinte minden országban a sörforradalom legnépszerűbb típusa lett.
Nesze neked kisüzemi?
A Soproni Óvatos Duhaj IPA, bár nem tekinthető kézműves sörnek, olyan sörkülönlegesség, amely követi a kézműves sörpiac által diktált trendeket, de a Soproni Sörgyár nagy múltra visszatekintő hagyománya és tapasztalata garantálja, hogy nagyobb mennyiségben is mindig pontosan ugyanolyan minőségű legyen a végeredmény.
A változatosságot és a széles választékot igénylő fogyasztók folyamatosan keresik a lehetőségeket, hogy új ízeket próbáljanak ki. A Soproni válaszul ezekre az igényekre a nagy sörgyártók között elsőként jelent meg a magyar piacon egy felsőerjesztésű, Ale típusú sörrel.
A Soproni Óvatos Duhaj IPA – micsoda névválasztás – felső erjesztésű élesztővel készül, s miként szűretlen, több zamat marad a késztermékben. Íze az ígéretek szerint határozottan különbözik a megszokott lágerektől, és mégsem túl vad, könnyen iható, kellemesen keserű. A Citra és Cascade komlóknak köszönhetően illata is különleges, a szokásos világos sörökhöz képest virágosabb, gyümölcsösebb, gazdagabb. És! Összetevői közül hiányzok a kukorica.
Molnár Orsolya – Soproni szenior márkamenedzser a Soproni IPA megjelenése kapcsán azt mondta:
Az egyik legjobb dolog, ami a magyar sörpiaccal történhetett, az a kézműves sörforradalom. A kis főzdék segítenek abban, hogy egy árvezérelt piacon igényt teremtsenek a változatos, új sörtípusok iránt. A nagy gyártóknak pedig az a feladata, hogy ezeket a trendeket követve, a választékot elérhetővé tegyék mindenki számára.
A termék azoknak készült, akik kedvelik a klasszikus világos söröket, és kipróbálnának valami újat, de csak akkor, ha ez az új nincs messze a megszokottól. A Soproni specialitásában azok is aktuális kedvencükre lelhetnek, akik igénylik, hogy rendszeresen valami mást, valami különlegeset próbáljanak ki.
Lehmajer Viktor a Soproni Sörgyár, és többek közt a Soproni IPA sörfőző mestere. Ő felel a gyárban a termelési és technológiai osztályokért. Emellett az anyacégük „Master Brewer” képesítését is megszerezte, melyből 76 van jelenleg a világon.
A Soproni Óvatos Duhaj IPA 2017. márciustól kerül fél literes üveges és dobozos kiszerelésben cirka 199-239 forintos áron az üzletek polcaira, majd többek közt csapon a vendéglátó egységekbe.
Jellemzők – Soproni Óvatos Duhaj IPA
- Típus: Indian Pale Ale (felsőerjesztésű)
- Kiszerelés: doboz (500 ml), palack (500 ml)
- Összetétel: víz, árpamaláta, komló, komlókivonat, élesztő
- Alkoholtartalom (ABV): 4,8%
- Keserűség (IBU): N/A
- Szín (SRM / EBC): N/A
- Eredeti szárazanyag-tartalom (Balling): N/A
- Származási hely: Magyarország (Sopron)
- Értékelés: Untappd / RateBeer
Gyártó adatlap – Heineken Hungária
- Telefon: +36 99 516 100
- Cím: 9400 Sopron, Vándor Sándor utca 1.
- Facebook: https://www.facebook.com/heinekenhungaria/
- Instagram: –
- Web: https://www.heinekenhungaria.hu/
- E-mail: info@heineken.hu
Iszol te rendesen?
Megjött hozzá az óvatos tévéreklám is, mely szerint a magyarok szeretik a változatosságot, de csak a magunk módján! Vagyis abból a tézisből indít, hogy mi magyarok szeretünk új dolgokat kipróbálni, új kalandokat átélni, új helyzeteket megismerni, de csak úgy, ha azért nem kell teljesen kimozdulnunk a komfortzónánkból. Ezért lett a kampány szlogenje: „Épp annyira különleges, amennyire nekünk jólesik”.
Rangos nemzetközi elismerésben részesült az Óvatos Duhaj! Az International Beer Challenge idei megmérettetésén egyetlen magyar díjazottként bronz minősítést szerzett „íz” kategóriában a Soproni felsőerjesztésű élesztővel készülő, szűretlen Óvatos Duhaj IPA söre és ezzel az elmúlt évek legsikeresebb sörös innovációja lett.
A tervezett mennyiség háromszorosát értékesítették a tavaszi premier óta. Fél év után a horeca-szegmensben országszerte 3000 értékesítési ponttal rendelkezik, ezek 10 százalékában a csapolt változat is elérhető. Az üzletekben, vendéglátóhelyeken és a fesztiválokon is az egyik legkeresettebb termék lett, olyan ütemben fogy, amelyre a gyártás tervezésekor nem voltunk felkészülve. A tervezetthez képest háromszoros a fogyás üteme, a boltokban pár óra alatt elkapkodják a polcon lévő mennyiséget, így a facebookon szinte szájról szájra terjed, hol vannak épp biztos lelőhelyek. A piac kiszolgálása érdekében jelentős fejlesztéseket végeztek a Soproni Sörgyárban, és mostanra a gyártói kapacitást is kibővítették.