Megérkezett a hazai boltok polcaira az alkoholos italok legfrissebb szereplője, egy új italkategória, a hard seltzer. Az áttetsző, szénsavas alkoholos ital néhány év alatt felforgatta az amerikai piacot: a semmiből vált dollármilliárdos éves forgalmat produkáló termékkategóriává. Egyre több, az újdonságokra nyitott, kísérletező és trendkereső fedezi fel a sörök és a hagyományos long drinkek között elhelyezkedő új italkategóriát.
Miközben a legjelentősebb és legismertebb alkoholos italok több száz, sőt több ezer évvel ezelőtt születtek, a hard seltzernek elég volt pár év, hogy teljesen felforgassa az alkoholos italok piacát a tengerentúlon. Pedig maga a kategória egyes források szerint a véletlen és két szódavízkedvelő feleség „műve”: a múzsák ihletésére két bostoni jóbarát és műkedvelő ital innovátor házilag készítette el a szénsavas víz alkoholos változatát még 2013-ban.
Kalóriaszegény műfaj a hard seltzer
Wilheim Gábor, a Dreher Sörgyárak marketing igazgatója elmondta:
A Dreher Sörgyárak stratégiájában kiemelt szerepet kap az innováció, legyen szó akár a meglévő portfólió folyamatos bővítéséről vagy éppen egy új italkategória bevezetéséről. Az újítások és a fogyasztói trendek követése mellett elkötelezett Asahi Europe & International-nek és magyar leányvállalatának, a Drehernek köszönhetően, a sörök és a hagyományos long drinkek között elhelyezkedő italkategória márciusban jelenik meg a magyar piacon. A boltok polcaira első körben 0,33 literes dobozos, majd üveges kiszerelésben kerül, amely 96 kilokalóriát tartalmaz, alkoholtartalma pedig 4 százalék.
Nagy Zoltán, Viper nagykövet szerint, aki alapító-tulajdonosa a máig egyetlen olyan magyar bárnak, amely kiérdemelte a World’s Best Bars Top 50 elismerést, egészen egyszerűen ennyi a hard seltzer titka, hogy egyedi és izgalmas. Déli citrus, cédrus, nyári virágok – ezeket az illatokat társítja személyes élményei alapján a nemzetközi bárkultúra elismert szakembere a Viperhez. A Viper tipikusan az az ital, amely jól behűtve, baráti társaságban fogyasztva teljesedik ki igazán.
A Viper élvezetének legfőbb összetevői: jég, barátok és a kísérletező énünk. Az alaposan lehűtött Viper önmagában fogyasztva is tökéletes választás jégre töltve egy kis limeszelettel, de saját receptek komponálásához éppúgy tökéletes kiindulási alap.
Majdnem úgy készül, mint a sör
A Viper hard seltzer gyártása során a 100 méter mélységből érkező vizet üstben forralják fel, majd miközben lehűl, hozzáadják az alkohol alapját adó cukrot, melyet az élesztők feldolgoznak – így érhető el a kívánt alkohol- és szén-dioxid szint. Ezt követően a kapott italt megszűrve jutnak a letisztult és áttetsző végeredményhez, amelyet a frissítő lime ízesítés tesz izgalmassá.
Hruska Rita, a Dreher Sörgyárak nemzetközi márkákért felelős marketing vezetője elmondta:
A Viper komoly rajongótáborra számíthat az újdonságokra mindig nyitott kísérletezők és trendkeresők között, ahogyan azok között is, akik a mesterséges adalékok és színezékek nélküli összetevőket tartják szem előtt. Természetes ízével, trendiségével és egyszerűségével tökéletes alternatíva a tudatos, minőségi élményeket kereső és kíváncsi fogyasztók számára.
A Viper hard seltzer, amelyet a Dreher Sörgyárak 2021 márciusában vezet be a magyar piacra, egyáltalán nem sör, noha hasonló hagyományos eljárással készül.
Jellemzők – Viper hard seltzer
- Típus: Hard seltzer
- Kiszerelés: doboz (330 ml), palack (330 ml)
- Összetevők: víz, glükóz-fruktóz szirup, élesztő, természetes aromák
- Alkoholtartalom: 4,0%
- Származási hely: Csehország (Plzen)
Iszol te rendesen?