Célzott reklám: Heineken Blade
Van az úgy, hogy egy-egy reklám a célcsoportba betalál. A Heineken Hungária ezúttal ráérzett. Mert a Facebook falamon megjelent egy videó és kapcsolódóan ez a szöveg:
A HEINEKEN bemutatja a BLADE-et, a forradalmian új, professzionális sörcsapolót, ami hozzáadott CO2 nélkül biztosítja a tökéletes csapolt sört.
Keresd a Sirha kiállítás HEINEKEN BLADE standját február 4-6. között, és nézd meg élőben!
A videó feliratozása néhány dolgot már sejtet:
Csapolt sör bárhol. Street food helyeken. Barber shopokban. Munka után. Ebéd közben. Kávézókban. Szálláshelyeken és rendezvényeken. Éttermekben. Otthon. Bárhol. Rendelje meg a www.heinekenblade.hu oldalon.
Vagyis ha jól értem, a felhasználási lehetőségeknek csak a fantázia szabhat határt. Esetleg a bekerülési költség. De utóbbi legyen még részletkérdés, inkább nézzük meg, miféle szerzet ez a Blade?
Technikai adatok
Ami a magyar honlapról kiderült:
A BLADE egy forradalmi, professzionális sörcsapoló rendszer, mely egyedi megjelenésének és tulajdonságainak köszönhetően bármilyen vendéglátó egység, helyszín vagy esemény különlegessége lehet. Kis mérete és innovatív CO2 nélkül működő kompressziós rendszere lehetővé teszi, hogy bármilyen pulton prémium csapolt sört szolgálhassunk fel.
2 ºC-ra hűti a sört, mérete: 590×290×471 mm, súlya: 17,6 kg, zajszint: < 70 dB, energiafogyasztása: 0,5 kWh / nap (kb. egy 35 W-os izzó fogyasztásának felel meg).
A kapszula űrtartalma: 8 liter, súlya: 8,3 kg, kialakítása: erős műanyag (szelektíven gyűjthető, 100%-ban újrahasznosítható), dobozának mérete: 209×215×382 mm.
Jól hangzik, de én a saját szememmel akartam látni, így kilátogattam a HUNGEXPO-n megrendezett Sirha Budapest Nemzetközi Élelmiszeripari & Horeca Szakkiállításra és megkerestem a G111-es standot.
Háttérinformáció
Hoppá, a pult mögött egy ismerős arc: Mülhauser Ádám, a Heineken Hungária rendezvényekért felelős menedzsere, nem mellesleg, csapoló mester. Ha valaki, akkor ő tudja, mi fán terem a tökéletes sörcsapolás művészete, és szakmai kérdésekben is kikezdhetetlen. Sorolom, miket tudtam meg tőle:
A Blade, a pultra helyezhető sörcsap a Heineken saját fejlesztése, és kb. 2,5 éve jelentek meg vele a nemzetközi piacon. Ukrajna kivételével a környező országokban már mindenhol jelen, de példának okáért Görögország, Olaszország, Franciaország és Anglia piacain is megtalálható. Mostanra több mint 120.000 gépet adtak el Európa szerte, és mintegy 2,5 millió hektoliter sört a hozzávaló kiszerelésben. Ott, ahol a hagyományos 20 literes KEG túl nagy, vagy ahol bővítenék a portfóliót és új sörmárkákkal kísérleteznének, egyaránt megoldást nyújthat.
Országonként más és más – a piacnak releváns – sörmárkák érhetőek el a 8 literes egyutas kapszulákban – egyes helyeken még cider is. Magyarországon a Heineken prémium márkái, így a Heineken, a Heineken 0.0, a Birra Moretti, az Affligem, az Edelweiss és a Desperados. Használat előtt a kapszulát elő kell hűteni, azt a ballonos vizekhez hasonlóan a sörcsapra ráhelyezni, amiből hozzáadott széndioxid nélkül, levegő kompresszoros megoldással a gép beüzemelése után azonnal csapolható a friss sör. A Blade kapszula eltarthatósági ideje a gyártástól számítva 6 hónap, minőségét a felbontás után 30 napig őrzi meg. A kapszula felnyitását követően azt a Blade-en kell tartani hálózati áramforráshoz csatlakoztatva, ez a sört megfelelő nyomáson, frissen és mindig fogyasztási hőmérsékleten tartja. (A Blade 2°C-ra hűt, nem állítható be más hőmérsékletre.)
Kapszulák az ismert nagykereskedőktől vásárolhatók: Raiker, Central Drinks, Z+D, Vimpex, Rojik, Anthoni, Italkereskedőház Zrt.
Ott voltam, kipróbáltam, egyszerű fogyasztóként nagy élmény. Sajnos nem volt lehetőségem a hagyományosan csapolt és a Blade-del csapolt söröket egymással összehasonlítani, de ismerve a technológiai különbségeket, hiszem, utóbbi a sörfőző elképzeléséhez közelebbi, lágyabb és könnyebben iható.
A gépet sajnos még a Heinekennel szerződött vendéglátóhelyeknek is meg kell venni, ráadásul a sör egységára is magasabb más kiszerelésekhez képest. Viszont a sörcsapoló rendszer beüzemelése pofonegyszerű, a nedves törlőkendővel való tisztításon túl semmiféle karbantartást nem igényel, és a pultra kirakva baromi jól néz ki!
Prospektus
Bár az R2-D2-t megidéző Heineken Blade híre csak most kezd a marketing gépezetnek hála szárnyra kapni, már tavaly szeptemberben megkezdődött a termék csendes bevezetése a magyar piacon. Országosan mintegy 50 helyen találkozhattak vele eddig a szerencsések, pl. a Ráday utcai Claro bisztróban, a Gönczy Pál utcában az Albert bárban, az Üllői úton a Viktória sörözőben, vagy a frissen felújított Swan sörözőben a Köki Terminál aljában.
Csapolt sör otthonra?
Végezetül nézzünk rá az árakra, hogy mennyire van ennek realitása kisvállalkozói vagy otthoni környezetben. Az Egyesült Királyság weboldalán a kezdő szett éppen akciós, így 1 db Heineken Blade + 4 db 8 literes KEG + 24 db márkázott korsó mindösszesen 400 angol font, vagyis 160.000 forintból kijön. Itthon a gép nagykereskedelmi beszerzési ára 400 euró, vagyis árfolyamtól függően 130-135 ezer forint + ÁFA, amihez hozzájönnek a kapszulák, márkától függően 6400-8400 forintért. Most ha azt vesszük, hogy ezekből a prémium márkákból pohár a tipikusan eladott egységnyi mennyiség, és 600 forint alá egyik sincs belőve, akár az exkluzivitás élményén túl még rentábilis is lehet.
Tessék. Így már érdemes mérlegelni, megér-e ennyit egy komoly menőségi faktor? Ha úgy jártatok, hogy vége már a kiállításnak, de az emlegetett csodakütyüt ti is megtekintenétek, javaslom a Thermotechinka-Crown Cool kőbányai bemutatótermében tegyetek rá kísérletet. Én meg próbálok egy sajtópéldányt beszerezni otthonra havi sörelőfizetéssel…
Iszol te rendesen?
A technológia utat tör magának, és jönnek az univerzális kistesók?
https://talosusa.com/collections/beer-dispensers/products/dimple-dispenser-3l
Egy friss Facebook hirdetésben 226.377 forintért láttam most újonnan árulni, bontatlan dobozban.